محل تبلیغات شما

مدت ها نام وزارت فرهنگ را بر آموزش و پرورش فعلی نهاده بودند. پس از انقلاب اما دوگانه فوق، همانند سایر دوگانه سازی ها روندی ناسازگار و بعضا متعارض به خود گرفت. بین طرفداران تربیت و طرفداران آموزش صف بندی ها، شعار سازی ها و مارک زنی ها شروع شد. و این هم مشغولیتی بود  تا شاید از دغدغه توسعه رهایی یابیم و از باز ماندن آن ماتم زده نباشیم. من خود معتقدم هم تربیت و هم آموزش هر دو معنا دارند و ذات آدمیت بدان ها نیاز مند است. ولی به نظر می رسد ایجاد چنین رویکردهای انتزاعی و برانگیختن حساسیت هایی، ریشه در ایدئولوژیک خواستن نظام اموزشی بوده و از ابداعات جمهوری اسلامی است. و گرنه در شرایط طبیعی، انتقال هنجارها و ارزش های فرهنگی هر قومی از راه تعلیم و تربیت انتقال می یابد و مانعی در این خصوص وجود نداشته و ندارد.

بنیاد چنین تنازعی به دیدگاهی بر می گردد که ریشه علوم مدرسه ای را غرب دانسته و محتوای دروس مربوط  را سکولار می داند. از این رو برای به خدمت گرفتن چنین امکانی از یک سو و برای جلوگیری از تخریب بنیان های مذهب و دین توسط علوم جدید از سوی دیگر؛ چنین اهتمامی را سامان داده اند. شاید بتوان چشم داشت هدایتگری ون را در مدارس از دیگر علل قلمداد کنیم. ولی به هر حال، حتی با خوش بینی بسیار؛ در شرایط کنونی کمترین توفیق و دستاورد های تربیتی را شاهد بوده ایم.

رویکرد نوین به روز دانش آموز

پدیده «تربیت» در آموزش و پرورش

بیست نکته در مورد ارزش ها و نظام های ارزشی انسان

ها ,چنین ,آموزش ,هم ,های ,تربیت ,آموزش و ,و پرورش ,سازی ها ,تربیت و ,ولی به

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پایگاه اطلاع رسانی شیعیان تانزانیا بازیافت و دمونتاژ خودروهای فرسوده